Idrottsakademin karate (RIG)

Karateakademin är en godkänd nationell idrottsutbildning mot internationell elitnivå, med riksintag. Väljer du karateakademin får du en gedigen karateutbildning, kumite och kata.

Foto: Gülsah Tararbit

Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra utövare på mattan, och vi strävar lika hårt efter att utveckla människan bakom utövaren. Karateakademins tränare ger dig stöd, kunskap och träning så att du ska kunna nå dina mål.

Träningen kompletteras med med bland annat näringslära, träningslära och mental träning. Karateträningen ryms inom 600 poäng specialidrott.

Du kan välja att läsa din idrottsutbildning i kombination med något av följande nationella program som vi erbjuder på Fredrika Bremergymnasiet:

• Naturvetenskapliga programmet
  • Samhällsvetenskapliga programmet (inriktning beteende)
  • Ekonomiprogrammet
  • Teknikprogrammet (dock ej inriktning information och mediateknik)
  • Barn- och fritidsprogrammet
  • Försäljnings- och serviceprogrammet

Utbildningen uppfyller de krav som Svenska Karateförbundet, Riksidrottsförbundet och Skolverket ställer på godkänt Riksidrottsgymnasium.

Här gör du din ansökan till RIG - karate inför läsåret 2024/2025.

Senast uppdaterad: 22 september 2023