Ung företagsamhet

UF-företagande innebär att elever på Fredrika Bremergymnasiet får starta, driva och avveckla ett UF-företag under ett läsår. Som elev lär du dig om entreprenörskap, att samarbeta, ledarskap och andra egenskaper som är nyttiga att ha med sig från gymnasiet.

Att starta ett UF-företag övar dina entreprenöriella förmågor som tex  problemlösning, kreativitet och presentationsteknik. Du får samarbeta med andra och genomföra alla steg som ingår när man startar, utvecklar och avvecklar ett riktigt företag.

Vi samarbetar med Haninge kommuns näringslivsavdelning och organisationen Ung Företagsamhet. Våra elever tävlar varje år med sina företag på kommun-, region- och riksnivå.

Vill du veta mer om UF? Kontakta någon av våra ekonomilärare på Ekonomiprogrammet eller Försäljnings- och serviceprogrammet som arbetar med Ungt Företagande.

Senast uppdaterad: 23 september 2023