Våra lokaler

Fredrika Bremergymnasiets lokaler är moderna, ljusa och luftiga och välanpassade för undervisning i såväl små som stora grupper.

I samtliga klassrum finns whiteboard, högtalare och projektor med möjlighet till trådlös uppkoppling mot projektorn.

I hela skolan finns trådlöst nätverk (Wi-Fi) med hög hastighet. Elever kan förutom skolans iPads även koppla upp sina mobiler eller andra enheter.

I våra byggnader finns ett stort antal grupprum för enskilda studier, grupparbeten eller undervisning i mindre grupper.

Studieplatser med möjlighet att ladda mobilen finns på flera platser, bland annat bron mellan norra och södra byggnaden. I anslutning till biblioteket finns också tysta studieplatser samt mindre klassrum som elever kan använda.

Vi har en fullutrustad (med ljus- och ljudteknik) aula med 480 platser samt en miniaula med 100 sittplatser. Två gradängsalar med 60 platser för kortare föreläsningar finns i aulans närhet.

Samtliga våra specialklassrum och verkstäder har modern och ändamålsenlig utrustning  (till exempel kemisalar, laborationssalar, tekniksalar, bildateljé, fordons-, el-, svets- och byggverkstäder).

Fredrika Bremergymnasiet är ofta värd för externa events (till exempel kongresser, årsmöten och liknande).

Nedan kan ni se våra fina lokaler i 360 graders vinkel.

Senast uppdaterad: 12 februari 2021