Motorbranschcollege

Nu påbörjar vi arbetet med att bli ett certifierat Motorbranschcollege! Igår hölls det första mötet i styrgruppen.

Foto: Robert Aspfors

Igår samlades representanter för flera stora företag inom fordonsbranschen (bla Olofsson Bil, Bilia, Bavaria, Werksta) på vår skola där vi tillsammans med lärare, skolledning och nämndens ordförande genomförde ett första konstituerande möte i den styrgrupp som ska leda arbetet med certifieringen.

Motorbranschcollege är ett kvalitetssystem som riktar sig mot särskilt utvalda gymnasieskolor som tillhandahåller utbildningar mot motorbranschens yrken. Vårt mål är att kunna genomgå certifieringen under det första året för att kunna hissa MBC-flaggan under år två i processen.

Till styrgruppens ordförande valdes Morten Sjursen från Olofsson Bil.

Bakom Motorbranschcollege står Motorbranschens Arbetsgivareförbund och IF Metall.

Senast uppdaterad: 26 oktober 2018