• Yrkes-SM i Norrköping

Förra veckan var det yrkes-SM i Norrköping där några elever från Industritekniska programmet deltog och tävlade i svetsning.

• De blev vinnare på Företagardagarna 2024

Fem priser delades ut till lokala företag i Haninge under årets upplaga av Företagardagarna: Årets företagare, Årets unga företagare, Årets eldsjäl, Årets nyföretagare och Årets UF-företag (ung företagsamhet).

• Vem vill du hylla inom skolvärlden?

I Haninges skolor arbetar många skickliga pedagoger och personal för att hjälpa våra barn och elever att bli glada, kloka och trygga. Nu har du möjlighet att uppmärksamma någon lite extra genom att nominera till 2023 års pedagogiska priser.

• ”Gängsnacket” – så kan du prata med barn och unga om gängkriminalitet

”Gängsnacket” är en broschyr med tips och råd om hur man kan prata med unga om kriminella gäng. Här finns också varningstecken inför rekrytering till gängen.

• Ung briljans och glädje lyste upp Haninge i novembermörkret

Snön föll tungt i mörkret utanför Kulturhuset och skolavslutningen i juni kändes långt borta när 28 glada före detta nior tog plats i Teatern onsdag 22 november. Det var dags att belönas för hårt slit som lönat sig i mycket fina betyg.

• Nyfiken på Vega skola och aktivitetshus?

Om du inte redan besökt de fina lokalerna i Vega skola och aktivitetshus är det hög tid att göra det när vi bjuder in till öppet hus!

• Vad gör din tonåring på Halloween?

Den här veckan firar många av Haninges ungdomar Halloween. Föräldrar känner ibland en oro inför firandet då vi vet att det är tillfällen då risken ökar för att tonåringar far illa på grund av tobak, alkohol och droger.

• Studieverkstad

Fredrika Bremergymnasiet erbjuder elever studieverkstad två gånger i veckan. Måndagar kl. 15:15-16:15 och tisdagar kl. 08:15-09:15 i sal 2204.

• Ansök till vårens kurser på Centrum Vux

Sök senast den 23 november för kursstart våren 2024. Du har möjlighet att studera på dagtid, kvällstid och distans.

• Föreläsningskväll för dig som är tonårsförälder

Den 24 oktober är du som är tonårsförälder i Haninge välkommen på en föreläsningskväll där du får information av samt möjlighet att ställa frågor till polisen, skolan, socialtjänstens förebyggarteam, fältassistenter, fritidsledare och andra som har kontakt med ungdomar i Haninge.

• Kategorier: