Ny rektor

Stellan Andersson är ny rektor på Fredrika Bremergymnasiet.

Förändringar i skolledningen på Fredrika Bremergymnasiet har skett. Stellan Andersson påbörjade sin tjänst som ny rektor den 2 mars. Christine Arvidsson som varit tillfördnad rektor fortsätter framöver som biträdande rektor.

Stellan har arbetat som skolledare i mer än tio år och kommer närmast från Botkyrka kommun.

Fredrika Bremergymnasiet är en av länets största gymnasieskolor med en unik sammansättning och mångfald av utbildningar. Uppdraget som rektor här är komplext, utmanande men samtidigt väldigt stimulerande och lärorikt.

Vi hälsar Stellan varmt välkommen till Fredrika!

Senast uppdaterad: 3 mars 2020