Skolstart

Vi hoppas att du haft ett riktigt bra sommarlov och hälsar dig varmt välkommen till ett nytt läsår på Fredrika Bremergymnasiet.

Gymnasieelever Gymnasieelever Foto: MostPhotos

Läsåret börjar
För dig som börjar i årskurs 1 är första skoldagen måndag den 21 augusti. Vi börjar med gemensam samling i aulan och därefter träffar du din klass och dina mentorer i ett klassrum. Nedan hittar du uppropstiderna för alla program. De första dagarna är introduktionsdagar på skolan. Undervisning sker enligt schema från och med torsdag 24 augusti.

09:00                                  ESTET, NATUR, TEKNIK

10:00                                  EKONOMI, SAM

11:00                                  BARN- OCH FRITID, VÅRD- OCH OMSORG, FÖRSÄLJNINGS- OCH SERVICE

13:00                                  BYGG- OCH ANLÄGGNING, FORDON, EL, VVS- OCH FASTIGHET, INDUSTRI

För dig som börjar årskurs 2 eller 3
Vi hälsar alla våra elever i årskurs 2 och 3 varmt välkomna tillbaka till skolan onsdag den 23 augusti. Samling i hemvisterna/klassrum med mentorer.

09.00                                   EK, ES, NA, SA, TE

13.00                                   BA, BF, EE, FS, FT, IMA, IN, VF, VO

Undervisning sker enligt schema från och med torsdag 24 augusti.

Senast uppdaterad: 24 augusti 2023