Vill du bli elev hos oss?

Vill du bli elev på Fredrika Bremergymnasiet? Kontakta någon av våra studie- och yrkesvägledare, då de har bäst information om eventuella lediga platser och reservlistor.

Elev sitter och skriver

PROVA PÅ:
Vi vet att många redan bestämt sig kring sitt gymnasieval. Men ibland vill man pröva på hur det känns att gå i en skola eller följa med på ett speciellt program, just för att kunna bestämma sig. Därför har vi planerat ett antal Prova På-tillfällen under våren för just dig. Du anmäler dig via länken nedan och kan bara anmäla dig till ett tillfälle. Olika program har Prova På vid olika datum. Vi har ett begränsat antal platser per tillfälle, och det är först till kvarn som gäller. Självklart bjuder vi på lunch.

När du anmält dig via formuläret så räknar vi med att du kommer. Innan ditt Prova På-tillfälle skickar vi en påminnelse via e-post. Vi hoppas att du kollar den regelbundet. Kom också ihåg att begära ledigt på din nuvarande skola.

ANMÄLAN TILL PROVA PÅ

Under våren 2022 så bjuder vi även in till ett sista Öppet Hus onsdag 11 maj kl 17.30. Varmt välkommen!

Senast uppdaterad: 20 mars 2023