Skolstart 2022

Vi hoppas att du haft ett riktigt bra sommarlov och hälsar dig varmt välkommen till ett nytt läsår på Fredrika Bremergymnasiet.

Flagga

Läsåret börjar
För dig som börjar i årskurs 1 är första skoldagen torsdag den 18 augusti. Vi börjar med gemensam samling i aulan och därefter träffar du din klass och dina mentorer i ett klassrum. Nedan hittar du uppropstiderna för alla program. De första dagarna är introduktionsdagar på skolan. Undervisning sker enligt schema från och med tisdag 23 augusti.

08.30                                   ES, NA, SA

09.30                                   EK, BF

10.30                                   TE, VO, FS

12.30                                   BA, EE, FT, VF, IN

För dig som börjar årskurs 2 eller 3
Vi hälsar alla våra elever i årskurs 2 och 3 varmt välkomna tillbaka till skolan måndag den 22 augusti. Samling i hemvisterna/klassrum med mentorer.

09.00                                   ES, NA

13.00                                   BA, BF, EE, EK FS, FT, IN, SA, TE, VF, VO

Undervisning sker enligt schema från och med tisdag 23 augusti.

Inbjudan till föräldramöte
En lyckad skolgång kräver att hem och skola samarbetar. Du som är vårdnadshavare i årskurs 1 är därför varmt välkommen till föräldramöte i september. Det sker på följande datum:

Onsdag 14/9 18.00
Yrkesförberedande program (BA, BF, EE, FS, FT, IN, VF, VO)

Torsdag 15/9 18.00
Studieförberedande program (EK, ES, NA, SA, TE)

Senast uppdaterad: 10 augusti 2022