FN-rollspel

Den årliga FN-veckan med FN-rollspel arrangerades på SA veckan innan sportlovet.

Som delegater i FN-rollspelet fick deltagande elever på Samhällsprogrammet gå in olika roller som diplomater och ambassadörer och företräda olika länder på ett FN-möte i FN:s generalförsamling.

Eleverna fick möjlighet att utforska vad diplomati inom FN handlar om samtidigt som de lärde sig väldigt mycket om olika sakfrågor och olika länders perspektiv. FN-rollspelet gav också ökad kunskap och engagemang för FN:s arbete.

Eleverna som deltog klädde sig som diplomater, genomförde rollspelet med bravur och hade lärorika och uppskattade skoldagar.

Senast uppdaterad: 5 mars 2019