Rekordmånga antagna till Fredrika Bremergymnasiet

Nu när gymnasieantagningen är klar visar det sig att Fredrika Bremergymnasiet är den skola som tar in flest ungdomar inför höstterminen 2019. Den 22 juli hade 763 antagits till åk 1 enligt statistik från Gymnasieantagningen i Stockholms län, vilket är länets högsta notering. Dessutom står ytterligare 497 elever på reservlistan.

Foto: Kenneth Hellman

”Det är mycket glädjande att Fredrika Bremergymnasiet har ökat så kraftigt i popularitet och attraktivitet bland ungdomar de senaste åren” säger Robert Aspfors verksamhetschef för gymnasiet och vuxenutbildningen i Haninge kommun.

”En stor eloge till skolans personal men också eleverna som trivs och talar gott om skolan. Samtidigt visar detta att Haninge kommun och övriga grannkommuner måste samarbeta för att skapa fler utbildningsplatser när ungdomskullarna blir ännu större de närmaste åren”, säger Robert Aspfors.

Gymnasieantagningen har hand om reservantagningen fram till 19 augusti då Fredrika Bremergymnasiet tar över.

Till Fredrika Bremergymnasiets webbsida

Senast uppdaterad: 25 juli 2019