Fredrikadagen

Den 19 september varje år, på Fredrikas namnsdag, uppmärksammar vi Fredrika Bremer på vår skola.

Ledorden för årets Fredrikadag var FRED, JÄMLIKHET och PENNAN SOM VAPEN.

Elever i år 1 hade teambuildingövningar vid Rudan medan elever i åk 2 och 3 bjöds på teater (Ung utan pung), författarbesök av Sara Lövestam och andra aktiviteter i Fredrika Bremers anda.

Dagen avslutades med att Årstasällskapet presenterade ett nytillskott i sin skriftserie: "Att levandegöra ett kulturarv – Fredrika Bremer och Årsta slott" där bla Meeri Wasberg, kommunstyrelsens ordförande och författaren Gunnel Stenqvist deltog. Några bilder i bildspelet ovan.

Tack till alla deltagare för engagemanget och till all personal för planering och genomförande!

Senast uppdaterad: 24 september 2018