Mässor och öppet hus

Fredrika Bremergymnasiet deltar årligen som utställare på gymnasiemässan i Älvsjö (Stockholmsmässan). Gymnasiemässan är till för dig som går i nian och som ska välja gymnasieutbildning.

Fredrika Bremers monter på Gymnasiemässan Foto: Robert Aspfors

Gymnasiemässan

På gymnasiemässan kan du träffa elever, lärare, studie- och yrkesvägledare samt skolledare från Fredrika Bremergymnasiet. Våra studie- och yrkesvägledare kan också hjälpa dig som tycker att det är svårt att välja skola och gymnasieprogram.

Öppet Hus på Fredrika Bremergymnasiet

Vi planerar varje läsår in Öppet Hus. Då kan du komma till skolan och uppleva våra lokaler, träffa fler elever, lärare, skolledare, studie- och yrkesvägledare och elevhälsan. Varje program visar upp det som är specifikt för programmet.

Varmt välkommen!

Senast uppdaterad: 9 september 2022