Vinnare årets akademielev

Vid idrottsgalan i Haninge kommun vann Jesper Lidmar, NA17a, priset för årets akademielev vid Fredrika Bremergymnasiet. Jesper belönades med en check på 5000kr.

Foto: Maria Fägersten

Motiveringen löd:

Jesper Lidmar har under säsongen 2018 tagit steg i sitt idrottande som få människor gör. Med en målmedvetenhet, klokhet och ständigt driv att utvecklas är numera Jesper en orienterare som inte bara springer fort utan även springer fort och rätt, vilket tagit honom upp i juniortoppen i Sverige. På JSM hösten 2018 tog Jesper ett silver som pricken över i:et denna säsong.

Jesper kombinerar sin orientering med studier på Naturvetenskapsprogrammet. Grattis önskar alla elever och all personal på Fredrika!

Senast uppdaterad: 29 januari 2019