Studentutspring

Den 5 juni är det dags för traditionsenligt studentutspring för våra studenter!

Foto: Fredrik Andersson

Studenterna kommer att springa ut följande tider:
kl 11:00 BA, EE, FT, IN och VF (samt YBA och YFT)
kl 12:00 BF, ES och VO (samt YBF och YVO)
kl 13:30 SA
kl 15.00 NA och TE

Ungefär 600 ungdomar tar studenten den dagen vilket innebär att en hel del besökare väntas. Det finns ett mycket begränsat antal parkeringsplatser runt skolan. Vi rekommenderar bilburna besökare att parkera vid Torvalla IP eller vid Haninge Centrums parkeringsplatser och därefter promenera till oss. Vår stora parkering kommer delvis att vara avstängd av säkerhetsskäl denna dag.
Studentdagen är en festdag som kan bli lång. Vi har därför uppmanat våra elever att vänta med det riktiga firandet till efter utspringet. Vi har också tydliggjort att även studentdagen är en skoldag och att alkoholhaltiga drycker inte får tas in i skolan.
För att alla besökare ska uppleva utspringet som trevligt vill vi uppmana er som tar emot studenterna att undvika alltför höga ljud (musikanläggningar, tutor etc), fyrverkerier, champagnesprut och annat som kan skada eller förstöra andras firande.
Kontakta oss om du undrar över något.
Vi ser fram emot en glad och trevlig studentexamen!
Välkommen!

Senast uppdaterad: 23 april 2019