Nomineringar

Tre akademielever från Fredrika Bremergymnasiet har nominerats till årets Idrottsgala i Haninges kulturhus den 25 januari.

Foto: Montage: Robert Aspfors

De tre nominerade är:

1) Emma Rydlund, SA18a

Emma har med ett stort engagemang och målmedvetenhet tagit sin ishockey till nya nivåer. Det som får Emma att sticka ut från mängden är hennes goda skridskoteknik och spelförståelse. Emma tillhör till vardags Haninge Anchors men har, under hösten, debuterat i SDHL med DIF som 16-åring samt att hon också blivit uttagen till Svenska U18-landslagets trenationstunering i Finland. Emma kombinerar sin ishockey med studier på Samhällsvetenskapsprogrammet.

2) Jesper Lidmar, NA17a

Jesper har under säsongen 2018 tagit steg i sitt idrottande som få människor gör. Med en målmedvetenhet, klokhet och ständigt driv att utvecklas är numera Jesper en orienterare som inte bara springer fort utan även springer fort och rätt, vilket tagit honom upp i juniortoppen i Sverige. På JSM hösten 2018 tog Jesper ett silver som pricken över i:et denna säsong. Jesper kombinerar sin orientering med studier på Naturvetenskapsprogrammet.

3) Klaudius Schreck, TE17b

En simmare som har vuxit otroligt mentalt de senaste åren samtidigt som han fysiskt har tagit stormsteg framåt i sin utveckling. Han har tidigare medaljer ifrån ungdomsmästerskap samt juniormästerskap men har nu tagit steget upp på senior-SM där han idag håller en hög nivå och har simmat finalerna under sommarens och höstens mästerskap.

Klaudius har börjat prestera på en helt ny nivå tack vare hans seriösa satsning och den energi han lägger ned i idrotten. Motgångar har fött framgång och framtiden för Klaudius ser ut som att den sträcker sig långt. Klaudius kombinerar sin simning med studier på Teknikprogrammet.

Haninge Idrottsgala 25 januari

Vinnaren utses på Haninges Idrottsgala den 25 januari. I juryn för årets akademielev vid Fredrika Bremergymnasiet finns akademitränarna, sportchef Mattias Lindahl och rektor Robert Aspfors. Vinnaren får ett stipendium på 5000 kr.

Senast uppdaterad: 15 januari 2019